#GoodGraphics – focus please
Jeg er ikke meget for ord – det er ikke med ord, jeg udtrykker mig bedst. Jeg foretrækker farver, former, linjer og billeder når jeg skal udtrykke mig. Her er det detaljerne i typografien, nuancerne og proportionerne, der skaber stemningen og former indholdet.
Grafisk design er min foretrukne kommunikationsform. Grafikken kommunikerer med alt andet end ord. Denne kommunikation tillægger vi alt for lidt betydning – mere fokus, tak! :) Vi præsenteres for meget forskelligt grafisk design i vores hverdag. Noget ændrer vores indkøbsvaner; noget er ligegyldigt; noget irriterer os; noget gør svære ting lettere at forstå, og noget gør bare verden en lille smule smukkere.
Et hvert brand har et grafisk udtryk – en grafisk identitet! Den fortæller brandets historie – om den er gennemtænkt eller ej. Den påvirker dig og dine køb, dine holdninger og behov. Der skal mere fokus på godt grafisk design (#GoodGraphics). Der skal fokus på den gode historie, der fortælles smukt og sammenhængene, så det gør en forskel både for afsender og modtager.
Her på bloggen, på Twitter (@CamillaEngrob) og på Instagram (eyeswideopendk), vil jeg give mit bud på, hvad der er #GoodGraphics. Følg med og deltag ved at komme med dine bud på #GoodGraphics eller kommenter indlæggene her på bloggen.
Nedenfor ses eksempler på #GoodGrapichs – indpakning af tebreve fra Tiger, identitet til Magasins nye madkoncept ReTreat.
No Comments