Title Image

Blog Large Image Whole Post

paaskeaeg_pynt_akvarel

Påskepynt – med et stænk af af akvarel

Jeg har været i gang med at lave lidt påskepynt. Enkelt hvidt, klassiske æg, og med et moderne stænk af akvarl og neon orange. Påskepynt er ikke noget jeg fylder stuerne med – ikke som til jul. Påske handler om en ny start – det gør foråret også, og jeg elsker at fylde stuen med grønne grene og påskeliljer. Påskepynt handler mere om at byde foråret med de lyse og friske farver velkommen. Den klassiske påskepynt bruger jeg mere til at pynte med, når vi inviterer til påskefrokost.

Hvis du er interesseret i mere påskepynt, kan du se noget gammeldags påskepynt her, derudover har jeg også et rigtig nemt DIY tip med en masse gule fjer.

paaskeaeg_pynt_hvid

DIY_paaske_akvarel

paaskeaeg_pynt_udklip

akvarel_guld

paaskeaeg_DIY

paaskeaeg_DIY_pynt

 

Lækre produkter, lækkert design, lækre billeder

Jeg har tidligere spottet disse lækre produkter i Magasin. Da jeg faldt over dem igen på Falster (att. instagram billede), blev jeg nysgerrig. Hvad er det for nogle produkter der er så smukt designet, og som kommer så vidt omkring.

Nicolas Vahé er franskmand, han er vokset op i en familie af kokke. Han er udlært kok og konditor på “Pic Valence” – en 3 stjernet Michelin-restaurant i Frankrig. Senere er han uddannet chocolatier. Efterfølgende har Nicolas tryllet som konditor på Falsled Kro i mere end 3 år, og herefter som chefkonditor på Fakkelgården ved Kruså. Produkterne spænder fra confit, chokoladesmørepålæg, risotto, pesto, chutney, fiskesuppe og til gløgg, vin og vand.

Typografien er virkelig smuk, og jeg er stor fan af enkeltheden. Designet drager mig. Det er apoteker-agtigt i sit udtryk – og hans kokke ekspertise liver etableret i udtrykket. Sammenhængen mellem produkterne er helt tydelig – det er en stor styrke for et sådan brand. Designet lækker sig tæt op af brands som Summerbird og Bülow lakrids.

Næste gang jeg kommer i magasin, skal jeg helt sikkert have et par lækkerier med hjem… de lækre produkter er ikke helt billige, så man må vælge lidt ud. Luksus i hverdagen.

Nicolas_vahe_falster_grafisk

Nicolas_vahe_design_grafisk_vin_ediket

Nicolas_vahe_design_grafisk_pasta_packaging Nicolas_vahe_design_grafisk_poser

Nicolas_vahe_design_grafisk

togskinner_mimersparken_legeplads

Mimersparken – aktivitetsparken på det tidligere DSB-anlæg

Den anden legeplads vi besøgte i søndags (se den første her) er en del af Mimersparken. En stor aktivitetspark på det tidligere DSB-anlæg mellem Nørrebro station og Bisbebjerg station. Lige op ad Mjølnerparken. Et skønt grønt område med masser af plads til at lege, spille og træne. Her er fodboldbaner, barsketbaner, træningsredskaber og en virkelig fin, farverig og anderledes legeplads. Få steder, som på billedet ovenfor, kan man se sporene af fortiden.

Den farverige legeplads indeholder klassikere som rutchebane, gynger, sandkasse og små børnetramboliner – perfekt til de mindre børn. Men det store klatrestativ, som legpladsen er bygget op om, er alt andet end klassisk. Klatrestativet er udfordrende, kreativt og fuld af muligheder – særligt interessant for de lidt større børn.

Klatrestativ_klatre_mimersparken_legeplads

alternativ_mimersparken_legeplads

Klatrestativ_mimersparken_legeplads

gynge_mimersparken_legeplads

Klatrestativ_mimersparken_legeplads_gul

farver_mimersparken_legeplads

 

superkilen_legeplads_norrebro_bakke

Superkilen – super lækker legeplads

Her kommer det første af to indlæg om legepladser. Vi var på Nørrebro i weekenden – i høj sol og blå himmel. Det var skønt – dejligt at mærke at foråret kommer. Det er umiddelbart en lang tur fra Amager til ydre Nørrebro for at komme på legeplads. Men vi kan godt lide udflugten, opdagelsen og at blive inspireret af nye steder – både børn og voksne.
Superkilen ligger mellem Mimersgade og Mjølnerparken – i forlængelse af den røde plads. Det store legeområde ligger i forbindelse med den grønne cykelrute fra Emdrup til Valby.
Legepladsen er for børn i mange aldre – også dem der har rundet de tredive. Der er plads til både cykler, løbehjul og skateboards. Der er gode muligheder for at sidde og nyde solen eller en madpakke hvilket rigtig mange gør. Pladsen er fuld af liv.
Arkitektonisk er pladsen skruet rigtig godt sammen. Pladsen er gennemtænkt på en sådan måde, at den faktisk virker. Den forsøger at fortælle historien om et mangfoldigt område, hvilket jeg faktisk også synes lykkes. Pladsens elementer er importeret fra forskellige steder i verden. Springvandet er fra Marokko. Der er en traditionel bænk fra Mexico. Skakbordene er fra Bulgarien.

superkilen_legeplads_norrebro_marokko

superkilen_legeplads_norrebro

superkilen_legeplads_skilt

superkilen_legeplads_norrebro_skak_bord

superkilen_legeplads_norrebro_skilt

superkilen_legeplads_norrebro_palme

superkilen_legeplads_norrebro_cykle

cykel_superkilen_legeplads

skate_superkilen_legeplads_cykel

skate_superkilen

superkilen_legeplads_norrebro_farve

superkilen_legeplads_norrebro_bakken

oslo_airport_magazine_orange

Free Mag – i dyrt design

Ud over god kaffe, havde Kristian også dette magasin med hjem fra Norge. Et klassisk lufthavnsmagasin – fyldt med reklamer og forudsigelige storslåede naturbilleder. Men det er virkelig smukt pakket ind. Coveret er virkelig fedt. Det er svært at lade sådan et blad ligge. Det har nogle rigtig fine detaljer, det har fået en eksklusive coating og derudover er det en super lækker effekt med de udstandsede huller. Det er dyrt men det virker. Bladet hænger rigtig godt sammen – indvendigt og udvendigt.

oslo_airport_magazine_design_orange_layout

oslo_airport_magazine_orange_layout

oslo_airport_magazine_design

oslo_airport_magazine_orange_360

#GoodGraphics

Et hvert brand har et grafisk udtryk – en grafisk identitet! Den fortæller brandets historie – om den er gennemtænkt eller ej. Den påvirker dig og dine køb, dine holdninger og behov. Der skal mere fokus på godt grafisk design. Der skal fokus på den gode historie, der fortælles smukt og sammenhængene, så det gør en forskel både for afsender og modtager. Her på bloggen, på Twitter (@CamillaEngrob) og på Instagram (eyeswideopendk), vil jeg give mit bud på, hvad der er #GoodGraphics. Følg med og deltag ved at komme med dine bud på #GoodGraphics eller kommenter indlæggene her på bloggen.

norge_luksuskaffe_tim_wendelboe

Godt design ligger i detaljen

Norsk kaffe i verdensklasse – det var den souvenir Kristian havde med hjem fra en endagstur til Norge. Treat’en var helt sikkert mest til ham selv, men det var en lille gave til bloggen. Kaffe fra Tim Wendelboe – en af verdens bedste baristaer. Det er luksus i hverdagen – særligt hvis man er vild med god kaffe.#GoodGraphics ingen tvivl. Smukt, enkelt, klassisk designet. Farveholdningen er rolig og eksklusiv, typografien er enkel og klassisk, og de rene flader giver en lethed.

Det gode design ligger helt klart i detaljen, særligt på disse poser. Den matte coating posen har fået, så det lille logo træder frem sort på sort, er virkelig fin.

 

norge_kaffe_tim_wendelboe

norge_god_kaffe_tim_wendelboe

#GoodGraphics

Et hvert brand har et grafisk udtryk – en grafisk identitet! Den fortæller brandets historie – om den er gennemtænkt eller ej. Den påvirker dig og dine køb, dine holdninger og behov. Der skal mere fokus på godt grafisk design. Der skal fokus på den gode historie, der fortælles smukt og sammenhængene, så det gør en forskel både for afsender og modtager. Her på bloggen, på Twitter (@CamillaEngrob) og på Instagram (eyeswideopendk), vil jeg give mit bud på, hvad der er #GoodGraphics. Følg med og deltag ved at komme med dine bud på #GoodGraphics eller kommenter indlæggene her på bloggen.

gnaw_chocolate_good_graphics_design

Mere chokolade tak // Gnaw

Designet er I en helt anden boldgade end Simply Chocolate – men det er chokolade og det er lækkert.  What’s not to like. Brandet hedder Gnaw, det er fra England, og så har det en rigtig fin og søde charactor (en lille levende figur der personificere brandet). Her bliver der leget med former, farver og et skønt symbolunivers. På trods af det barnelige og legende udtryk både i tegninger og i brugen af typografien, er man godt klar over, at man har af gøre med kvalitet og et ikke helt billigt produkt. Designet er nemlig gennemarbejdet og gennemført. Selvom der bruges mange farver, er der ikke tale om ren farvelade, nærmere afbalancerede farvekombinationer. Det ville være perfekt hvis de lavede en sample-pakke med flere små smagsprøver. Der er nemlig mange at vælge imellem, det er ikke helt billigt og udvalget i både smag og design gør det svært at vælge.

gnaw_chocolate_farver

gnaw_logo_design Gnaw_chocolate_design Product-Pictures-Choc-Shots_gnaw

 

 

 

#GoodGraphics

Et hvert brand har et grafisk udtryk – en grafisk identitet! Den fortæller brandets historie – om den er gennemtænkt eller ej. Den påvirker dig og dine køb, dine holdninger og behov. Der skal mere fokus på godt grafisk design. Der skal fokus på den gode historie, der fortælles smukt og sammenhængene, så det gør en forskel både for afsender og modtager. Her på bloggen, på Twitter (@CamillaEngrob) og på Instagram (eyeswideopendk), vil jeg give mit bud på, hvad der er #GoodGraphics. Følg med og deltag ved at komme med dine bud på #GoodGraphics eller kommenter indlæggene her på bloggen.

kaffe_torvehallerne_design

Torvehallerne – fantastiske forår

Foråret er her … forleden sad jeg og drak te i solen udenfor Torvehallerne. Jeg kunne mærke solens varme og længslen efter ferie og fjerne himmelstrøg. Når jeg er i Torvehallerne går tankerne mod de syderopæiske markeder og markedshaller. Det er skønt og det er helt sikkert tilsigtet.

Hallerne er flot designet, der er god stemning og fyldt med lækkerier og godt design. #GoodGraphics. Men, men, men… der mangler bænke, særligt nu hvor foråret kommer – hvis man skal være lidt kritisk :)

tante_te_grafik_torvehallerne

unplugged_juice_torvehallerne_ovsa

smukke_blomster_torvehallerne

edikette_torvehallerne_design

torvehallerne_frugt

farvet_nylonsnor_traeperle_trend

Så simpelt, så enkelt, så smukt

En farvet nylonsnor, en træperle og en porcelænsperle – så simpelt, så enkelt og så smukt. Derudover er det helt vildt billigt. Verden er i farver, men jeg har nemt ved at vælge gråt, sort, mørkeblå og cowboybukser i hverdagen når tøjet skal på. Så hjælper en farvet halskæde. Den farvede nylonsnor er fra Beadhouse ved Nørreport, træperlen er fundet i Søstrene Grene og porcelænsperlen er enten fra Beadhouse eller en af de andre perlebutikker i Kbh. Er sikker på de fleste hobbybutikker har lignende.

Simply_chocolate_good_graphics

Lækker lækker lækker – Simply Chocolate

Denne identitet er virkelig fin. Typografien er smukt løst og farverne er virkelig flotte og afbalancerede. Identiteten tilhører det danske firma Simply Chocolate – det er virkelig god chokolade. Og flødebollerne er også fantastiske. En god grafisk identitet fortæller den rigtige historie om produktet eller brandet. Det synes jeg denne gør. Det ser eksklusivt ud – delikat og enkelt. Valget af farver, materialer og brugen af to så forskellige typografier er med til at bløde udtrykket op, så det ikke kommer som en overraskelse at indholdet er spiseligt. Simply Chocolate er et godt eksempel på #GoodGraphics.

Simply_chocolate_design_packaging

Simply-Chocolate_design

simply_chokolate_good_Grapics_Identitet

simply_chokolate_newshop_kgsnytorv

#GoodGraphics

Et hvert brand har et grafisk udtryk – en grafisk identitet! Den fortæller brandets historie – om den er gennemtænkt eller ej. Den påvirker dig og dine køb, dine holdninger og behov. Der skal mere fokus på godt grafisk design. Der skal fokus på den gode historie, der fortælles smukt og sammenhængene, så det gør en forskel både for afsender og modtager. Her på bloggen, på Twitter (@CamillaEngrob) og på Instagram (eyeswideopendk), vil jeg give mit bud på, hvad der er #GoodGraphics. Følg med og deltag ved at komme med dine bud på #GoodGraphics eller kommenter indlæggene her på bloggen.